TÜBİTAK TEYDEB Proje Değerlendirme ve İzleme Sistemi - PRODİS
PRODİS TEYDEB
Sıkça Sorulan Sorular
PRODİS yazılımı kaynaklı teknik sorunlar için prodis@tubitak.gov.tr adresine,
Yeni proje başvurusu ön kayıt sürecine ilişkin sorularınız için teydeb.onkayit@tubitak.gov.tr adresine,
Elektronik imza edinme sürecine ilişkin sorularınız için teydeb.eimzadestek@tubitak.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Yazışma adresi: TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
TÜBİTAK EK HİZMET BİNASI
İşçi Blokları Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi No: 51/C
Çankaya/ANKARA

Yeni Firma Kullanıcısı Kaydı

  • Sisteme kaydolduktan sonra kullanıcı adı ve parolam ile giriş yapmak istediğimde "Kullanıcı adı/parola veya güvenlik kodu hatalı!" mesajını alıyorum. Ne yapmalıyım ?
    • Sisteme kaydolduktan sonra e-posta adresinizi doğrulamak için kayıt sırasında belirtmiş olduğunuz e-posta adresine bir aktivasyon mesajı gönderilir. Öncelikle bu aktivasyon mesajındaki bağlantıya tıklayarak hesabınızı aktifleştirmelisiniz.
    • Hesabınızı aktifleştirdiğiniz halde bu hatayı alıyorsanız, kullanıcı adı, parola veya güvenlik kodunu doğru şekilde girdiğinizden emin olunuz.
  • Kullanıcı kaydı sırasında e-posta adresimi yanlış girdiğimden aktivasyon mesajı gelmedi. Ne yapmalıyım ?
    • Sisteme, tanımladığınız kullanıcı adı ve parola ile giriş yapınız. Önünüze gelecek ekranda e-posta adresinizi değiştirerek yeniden aktivasyon mesajı isteyebilirsiniz.
  • E-posta adresime gelen aktivasyon mesajındaki bağlantıya tıkladığımda "Geçersiz işlem" hatası alıyorum. Ne yapmalıyım ?
    • Kullanıcı adı ve parolanızı kullanarak sisteme giriş yapmayı denediğinizde sistemin size vereceği "Hesabınızı aktifleştirmemişsiniz" uyarısındaki bağlantıyı kullanarak yeni aktivasyon mesajı isteyerek tekrar deneyiniz.
  • T.C. kimlik numarasını yazıp "Sorgula" düğmesine tıkladığımda T.C. kimlik numarası bulunamadı! hatası alıyorum. Ne yapmalıyım ?
    • T.C. kimlik numarası kontrolleri Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü MERNİS uygulaması üzerinden gerçekleştirilmektedir. Sorgu anında MERNİS ile bağlantıda sorun yaşanmış olabilir veya MERNİS servisi kısa süreli servis dışı kalmış olabilir. Dolayısıyla 15-20 dk.lık aralıklarla tekrar deneyebilirsiniz.
    • T.C. kimlik numarasını hatalı girmiş olabilirsiniz.

Yeni Kuruluş Kaydı

  • Kuruluşumun adını listede bulamadığım için yeni kayıt ekranından kuruluş bilgilerini girip kaydetmek istediğimde "Kuruluş sisteme daha önce başkası tarafından kaydedilmiş fakat henüz onaylanmamış!" hatası alıyorum. Ne yapmalıyım?
    • Kuruluş listesinde olmayan kuruluşunuz sizden önce başka bir kullanıcı tarafından kaydedilmiş olabilir. TEYDEB'e evrakları ulaşıp henüz onay almamış olduğundan kuruluş listesinde çıkmaz, siz aynı kuruluşu eklemek istediğinizde mükerrer kayıt yapılmasını önlemek için bu hata mesajını alırsınız. Bu durumda yapmanız gereken aşağıda teknik destek için verilmiş olan e-posta adresinden ilgililer ile iletişime geçmektir.

Sisteme Kullanıcı Adı - Parola İle Giriş

  • Firma kullanıcısıyım sisteme girmek için ne yapmalıyım?
    • Firma kullanıcıları sisteme, kaydolurken tanımlamış olduğu kullanıcı adı ve parola ile resimdeki güvenlik kodunu kullanarak giriş yapacaklardır.
  • Hakem/İzleyiciyim ARBİS kullanıcı bilgilerimle sisteme giremiyorum. Neden?
    • ARBİS kullanıcı hesabınızla bu sisteme giremezsiniz. Bu uygulama için ayrıca kullanıcı hesabı açmalısınız.
    • Hakemlerin kullanıcı adları T.C. kimlik numaralarıdır dolayısıyla firma kullanıcılarından farklı olarak sisteme girişlerde "Kullanıcı Adı" alanına T.C. kimlik numaralarını, "Parola" alanına da sisteme kaydolurken tanımlanmış olduları parolalarını ve "Güvenlik Kodu" alanına da resimdeki 4 haneli güvenlik kodunu yazacaklardır.
  • Kullanıcı adımı/parolamı unuttum. Ne yapmalıyım?
    • Kullanıcı adı veya parolanın unutulması durumunda giriş bölümünde yer alan ilgili bağlantılara tıklanarak bu bilgilerin e-posta adresine gönderilmesini sağlanabilir.
  • Kullanıcı kaydı sırasında elektronik imza sertifikam ve e-imza oluşturabilmek için gerekli donanımım (kart okuyucu vb.) olmadığı halde elektronik imza ile giriş yapmak istiyorum seçeneğini işaretlediğim için sisteme giremiyorum. Ne yapmalıyım ?
    • Bu durumda yapmanız gereken aşağıda teknik destek için verilmiş e-posta adresinden ilgililer ile iletişime geçmektir.

Sisteme E-İmza ile Giriş

  • E-İmza ile giriş seçeneğinin altında "İmzala" düğmesini göremiyorum.(Yerinde çarpı işareti var) Ne yapmalıyım ?
    • Sisteme elektronik imza ile giriş yapabilmek için bilgisayarınızda "Java" yazılımının kurulu olması gerekmektedir. Bazı internet tarayıcılar bu desteği otomatik olarak sağlarken bazıları için bu yazılımı kendinizin kurması gerekmektedir.
    • Java yazılımını http://www.java.com/tr/ adresinden indirip kurabilirsiniz.
  • Sisteme e-imza ile giriş yapmak istediğimde "Akıllı karta erişilemedi!" hatası alıyorum. Ne yapmalıyım ?
    • İlk defa imza atmayı deniyorsanız; akıllı kart ve kart okuyucu sürücülerinin sisteminizde doğru şekilde kurulu olduğundan emin olunuz.
      Eğer kurulu değilse kurulum için gerekli olan yazılımları indirmek için tıklayınız..
      Sürücü yazılımları kurmak için gerekli işlem adımlarını içeren dokümanlar indireceğiniz "zip" dosyası içerisinde mevcuttur.
    • Kart okuyucunuzun sisteme takılı olduğundan emin olunuz.
    • Akıllı kartınızın kart okuyucunuza takılı olduğundan emin olunuz.
    • Çalıştığınız bilgisayarda daha önce imza atabildiyseniz sürücü kurulumlarınızda sorun yok varsayabiliriz. Öncelikle açık olan internet tarayıcılarını kapatıp açarak tekrar deneyiniz.
    • İmzalama ekranında akıllı kartınızın tipini yanlış seçmiş olabilirsiniz (varsayılan olarak AKİS seçilidir), akıllı kart tipi genellikle karttaki çipin üzerinde veya kartın bir köşesinde küçük harflerle yazar.

Sisteme Mobil İmza İle Giriş

  • Mobil imza ile giriş yapmak istediğimde imzalama işleminden sonra "İşlem zaman aşımına uğradı" hatası alıyorum. Ne yapmalıyım ?
    • Bu hatayı aldıktan sonra ekranda görünen "parmak izi değeri" geçersiz olacaktır. Bu sebeple giriş işlemini tekrarlamalısınız. "İmzala" düğmesine tıkladıktan sonra cep telefonunuza gelen mobil imza onay mesajını belirli bir süre içerisinde (yaklaşık 2 dakika) onaylamalısınız. Aksi takdirde aynı hatayı tekrar alırsınız.

Hakem/İzleyici

1.Bir akademisyen aynı anda en fazla kaç projeye hakem olarak atanabiliyor?

  Bir kişi aynı anda en fazla 3 projede hakem olarak atanabiliyor.

2. Yıllık hakem sayısı kotası var mıdır?

Yıllık hakem görevi kotası 8 olarak belirlenmiştir.

3. Hakem/izleyici değerlendirme raporları yalnızca e-imza ile mi gönderilebilmektedir?

26.09.2020 tarihinden itibaren 1501, 1505, 1507, 1509 ve 1511, 1512 Destek Programları ve Sipariş Ar-Ge, HAMLE ve SAYEM çağrıları kapsamında Hakem ve İzleyici Değerlendirme Raporları YALNIZCA e-imza ile imzalanarak elektronik ortamda gönderilebilmektedir. Söz konusu uygulama dikkate alınarak, e-imzanın hakem ve izleyiciler tarafından temin edilmesi ve bu konuda gerekli işlemlerin yapılması önem arz etmektedir.

4. Hakem atandığıma ilişkin e-posta geldi ancak PRODİS'e girdiğimde görevi kabul etmeme rağmen projenin dokümanını göremiyorum, sebebi nedir?

Hakem olarak atanmanız durumunda kabul ettikten 24 saat sonra proje dokümanına erişebilirsiniz. 24 saat geçtikten sonra dokümanlara erişim sağlamayı yeniden deneyebilirsiniz.

5. Hakemliği kabul etmeme durumunda ne yapmalıyım?

Hakemlik talebi geri çevrildiğinde, gerekçesinin de bildirilmesi süreçlerin daha iyi işlemesine katkı sağlayacaktır. Özellikle, iş yoğunluğu, yurt dışında bulunma, sağlık sorunları vb. gibi zamana bağlı engeller var ise engelin ne zaman ortadan kalkacağı da belirtilmelidir

6. Firmanın daha önce sunmuş olduğu proje(ler)/dönem(ler) için firma ziyareti yapan bir hakemin/izleyicinin aynı firmanın sunmuş olduğu yeni proje(ler)/dönem(ler) için yeniden ziyaret yapması gerekli midir?

Evet, firmanın sunmuş olduğu her farklı proje ve dönem için hakem/izleyici ziyareti yapılması beklenmektedir.

7. Hakem/izleyici firmanın başka bir projesinde danışman olarak yer almıştır. Danışmanlık görevleri halen devam etmektedir. Bu durumda, firmanın diğer projeleri için kendilerine iletilen hakemlik/izleyicilik görevleri kabul edilebilir mi?

Hayır, firmada danışman olarak görev yapılması nedeni ile firmanın diğer projelerine yönelik değerlendirme görevlerinin kabul edilmemesi beklenmektedir.

8. Rapor son gönderim tarihinde gecikmeler yaşanması durumunda ne yapmalıyım?

Hakem raporlarının gecikme süreleri sistemde kayıt altında tutulmaktadır. Hakem, raporunu belirtilen tarihe kadar TÜBİTAK?a sunamadığı takdirde söz konusu rapor dikkate alınmayabilir. Bu durumda yeni bir hakem seçilebilir veya mevcut hakem raporları çerçevesinde değerlendirme sonuçlandırılabilir. Firmadan kaynaklı gecikmelerde, durum Başkanlığımıza iletilmelidir.

9. Ortak Hakem toplantısına neden ihtiyaç duyuluyor?

Ortak hakem toplantısı hakemlerin puanları arasından çok büyük fark olunca yapılmaktadır. Ortak hakem toplantısında amacımız hakemlerin ortak bir zeminde buluşup karar oluşturması değildir. Amacımız aralarından büyük farklılıklar bulunan hakemlerimizin birbirinin bakış açısını görmesidir. Bu şekilde proje üzerinde hakemlerimizin tespitlerini birbirine açıklama ve proje ile ilgili hususların daha net ortaya konulması hedeflenmektedir.

10. Hakemlerin performansları değerlendiriliyor mu ?

Hakemlere her görevlerinden sonra Proje sorumlusu, Firma ve GYK üyeleri tarafından puan veriliyor. Bu puanlar bir sonraki görev için uygun aday belirlenirken dikkate alınıyor. Ayrıca raporlarının gecikmesi durumunda da ceza puanı veriliyor.

11. PRODİS'te izleyiciliği kabul/ret etme seçeneğini bulamıyorum. Ne yapmalıyım?

PRODİS platformunda izleyicilik için kabul/ret sekmesi bulunmamaktadır. Proje izleyiciliği görevini kabul etmemeniz durumunda ilgili grubun e-posta adresi (örnek: biyoteg.teydeb@tubitak.gov.tr) aracılığı ile Başkanlığımıza bilgi vermeniz gerekmektedir. İzleyiciliği kabul etmeniz durumunda bu aşamada PRODİS'te herhangi bir işlem yapmanıza gerek bulunmamaktadır.  Projenin Ar-Ge Yardımı İstek Formları, kuruluş tarafından TEYDEB'e raporlandıkları zaman, proje izleyicilik sözleşmesi ile birlikte http://eteydeb.tubitak.gov.tr/ adresinde tarafınıza sunulacaktır. Söz konusu görevlendirmeye ilişkin tarafınıza ayrıca bir e-posta iletilecek olup bu bildirimin ardından izleyicilik süreciniz başlayacaktır.

12. TEYDEB destek programları kapsamında, hakem ve izleyiciler istemeleri halinde kuruluşu ziyaret etmeden video konferans yoluyla yaptıkları görüşme ile proje önerisini veya dönem raporunu değerlendirebilmekte midir?

  • Bilişim Teknolojileri Grubu (BİLTEG) dışındaki gruplara sunulan projelerde, hakemler firmaları yerinde ziyaret ederek değerlendirmelerini yapacaktır.
  • BİLTEG projelerinde ise firmanın tercihine göre hakemler video konferans aracılığıyla firma ile görüşme yaparak veya firmayı yerinde ziyaret ederek değerlendirmelerini yapacaktır.
  • İzleyiciler firmayı yerinde ziyaret ederek değerlendirmelerini yapacaktır.

13. Firmanın daha önce sunmuş olduğu proje(ler)/dönem(ler) için firma ziyareti yapan bir hakemin/izleyicinin aynı firmanın sunmuş olduğu yeni proje(ler)/dönem(ler) için yeniden ziyaret yapması gerekli midir?

Evet, firmanın sunmuş olduğu her farklı proje ve dönem için hakem/izleyici ziyareti yapılması beklenmektedir.

14. Firmanın aynı zamanlarda sunmuş olduğu projeler/dönemler için ayrı ayrı ziyaret yapılması gerekli midir?

Hayır, tek bir ziyaret ile hakemi/izleyicisi olunan projeler/dönemler için firma ziyareti süreci tamamlanabilir.

15. Firmanın daha önceden reddedilen projesi yeniden sunulmuştur. Reddedilen projeyi değerlendiren aynı hakem(ler)in yeni projeyi değerlendirmesi uygun mudur?

Evet, aynı firmanın yeniden sunulan projesi, aynı hakem(ler) tarafından değerlendirilmeye alınabilir.

16. Hakem/izleyici firmanın başka bir projesinde danışman olarak yer almıştır. Danışmanlık görevleri halen devam etmektedir. Bu durumda, firmanın diğer projeleri için kendilerine iletilen hakemlik/izleyicilik görevleri kabul edilebilir mi?

Hayır, firmada danışman olarak görev yapılması nedeni ile firmanın diğer projelerine yönelik değerlendirme görevlerinin kabul edilmemesi beklenmektedir.

17. Sisteme e-imza ile giriş yapmak istediğimde "Akıllı karta erişilemedi!" hatası alıyorum. Ne yapmalıyım?

İlk defa imza atmayı deniyorsanız; akıllı kart ve kart okuyucu sürücülerinin sisteminizde doğru şekilde kurulu olduğundan emin olunuz.
Eğer kurulu değilse kurulum için gerekli olan yazılımları indirmek için 
tıklayınız. (https://eteydeb.tubitak.gov.tr/sss.htm#)
Sürücü yazılımları kurmak için gerekli işlem adımlarını içeren dokümanlar indireceğiniz "zip" dosyası içerisinde mevcuttur.

Kart okuyucunuzun sisteme takılı olduğundan emin olunuz.

Akıllı kartınızın kart okuyucunuza takılı olduğundan emin olunuz.

Çalıştığınız bilgisayarda daha önce imza atabildiyseniz sürücü kurulumlarınızda sorun yok varsayabiliriz. Öncelikle açık olan internet tarayıcılarını kapatıp açarak tekrar deneyiniz.

İmzalama ekranında akıllı kartınızın tipini yanlış seçmiş olabilirsiniz (varsayılan olarak AKİS seçilidir), akıllı kart tipi genellikle karttaki çipin üzerinde veya kartın bir köşesinde küçük harflerle yazar.

18. E-İmza ile giriş seçeneğinin altında "İmzala" düğmesini göremiyorum.(Yerinde çarpı işareti var) Ne yapmalıyım?

Sisteme elektronik imza ile giriş yapabilmek için bilgisayarınızda "Java" yazılımının kurulu olması gerekmektedir. Bazı internet tarayıcılar bu desteği otomatik olarak sağlarken bazıları için bu yazılımı kendinizin kurması gerekmektedir.

Java yazılımını http://www.java.com/tr/ adresinden indirip kurabilirsiniz.

19. Ortaklı bir projede firma merkezi farklı, ortak kuruluş farklı bir il olduğu durumda hakem firmayı ve ortaklı kuruluşu yerinde ziyaret etmek istiyor ve hakemin ikamet yeri bunlardan farklı bir ilde yer alıyor. Hakem toplu taşıma aracı kullanmak yerine şahsi aracıyla firmaları ziyaret etmek isterse iki şehir için toplam mesafe ödenir mi?

Hakem/İzleyicinin/Panelist/Rehber ve diğer kişilere, belirlenen ücretlere ek olarak; kişinin ikametgâhı ya da çalıştığı kurum veya bulunduğu yer ile görevlendirildiği il arasındaki gidiş geliş mesafesi için km başına 5 gösterge ilave ücret ödenir. Bu şekilde hesaplanan ücret 5.500 göstergeyi aşamaz. Görevlendirmelerin birden fazla ili ziyaret etmeyi gerektirdiği durumlarda her il arasındaki mesafe için ayrı ayrı hesaplama yapılır.

20. PRODİS uygulamasında akademik unvan bilgimin güncellenmesini istiyorum. Ne yapmam gerekir?

ARBİS sisteminde (https://arbis.tubitak.gov.tr) Deneyim/İşyeri bölümünde ?Akademik Unvan? alanına güncel bilgiyi girmeniz gerekmektedir. Bu şekilde PRODİS uygulamasındaki ilgili alan da güncellenecektir.

21- Adres bilgim ARBİS'te kayıtlı olmasına rağmen hakem raporumu gönderirken adres bilgimin eksikliği yönünde hata alıyorum. Raporumu gönderebilmem için ne yapmam gerekir?

ARBİS?teki adres bilginizi silerek yeniden tanımlayabilirsiniz. Yaygın olmayan şekilde rastlanan bu durum adresinizi yeniden tanımlandığınızda çözümlenmektedir.

22. ARBİS?te kuruluş bilgimi girmeme rağmen, kuruluş bilgilerim PRODİS?te görünmemekte veya hatalı görünmektedir. Çözüm için ne yapılması gerekir?

Bu gibi durumlarda sistemlerimiz arasında ?Kuruluş eşleştirmesi? yapılması gerekebileceğinden sorununuzu prodis@tubitak.gov.tr adresine iletebilirsiniz.

23. Bir projenin birden fazla dönemi tek seferde değerlendirildiğinde, 3.900 TL yerine 2.600 TL ödenmesinin gerekçesi nedir?

TÜBİTAK Parasal konulara ilişkin Üst Limitler ve Kurallar Tablosunda yer alan 5 numaralı tabloya göre proje bütçesi 0 - 500.000 TL arasında olan projeler için sözleşme ücreti olarak 1.300 TL değerlendirme ücreti belirlenmiştir. İzleyicinin, bir projenin birden fazla dönemini değerlendirmek üzere tek sözleşme ile görevlendirildiği durumda, bir dönem için tam diğer dönemler için ilgili dönemin yarım değerlendirme ücreti uygulanacaktır. Söz konusu durumda tam ücret, görevlendirmedeki en düşük dönem bütçesi esas alınarak belirlenir. Örneğin proje bütçesi 0 - 500.000 TL arasında olan projeler için 3 dönem değerlendirmesi yapıldığında sözleşme üzerinde yer alan ücret 2.600 TL olacaktır.

24. Bugüne kadar hiç hakemlik ya da izleyicilik görevi almadım. Aynı bölümde birlikte çalıştığımız akademisyen arkadaşıma ise hakemlik görevi geliyor. Bunun için ne yapmalıyım?

Hakem adayı seçimleri ARBİS veri tabanındaki bilgilere göre yapılmaktadır. ARBİS?teki bilgilerinizin güncellenmesi önem taşımaktadır.


Proje Önerisi Hazırlama

  • Sisteme başarıyla kaydoldum ve giriş yaptım. Yeni bir proje önerisi sunmak için ne yapmalıyım?
    • Firma kullanıcısı sisteme giriş yaptığında karşısına gelen ekranda eğer varsa daha önce hazırlamış olduğu başvurular ve bunlarla ilgili bilgiler listelenir. Yeni bir proje önerisi hazırlamak için ilk yapılması gereken "Yeni Proje Önerisi Tanımla" düğmesine tıkladıktan sonra açılan pencereden proje adını yazıp ilgili TEYDEB destek programını seçerek kaydetmektir. Oluşturulan proje önerisi listeye eklenecektir. Listeden projenizin adına tıkladığınızda başvuru formu açılır ve bu aşamadan sonra yapmanız gerekenler konusunda sistem sizi yönlendirir.
  • Yeni proje önerisi oluşturduğumda TEYDEB'e başvurmuş olurmuyum? Girmiş olduğum bilgiler hemen TEYDEB'e iletilir mi?
    • Hayır. Yeni bir proje önerisi oluşturduğunuzda proje öneriniz taslak aşamasındadır ve taslak olarak istediğiniz kadar yeni proje önerisi oluşturabilirsiniz. Proje Öneri Bilgi formlarını doldurduktan sonra "Gönder" düğmesine basıp gönderene kadar hazırlamış olduğunuz proje önerisi TÜBİTAK-TEYDEB'e iletilmez ve başvuru yapmış sayılmazsınız.
    • Başvuru süreci ile ilgili detaylı bilgilere sisteme giriş yaptıktan sonra "Başvuru Kılavuzu" bölümünden erişebilirsiniz.
  • Firmamız tarafından daha önce yapılmış olan proje başvurularını buradan takip etmemiz mümkün müdür?
    • Evet. Firmanızın daha önceki projelerinin ne durumda olduğu, projenin hakem ve izleyicilerinin iletişim bilgileri vs. bilgilerine firma kullanıcılarının erişebilmeleri mümkündür.
    • Bunun için kullanıcı "yetkilendirilmiş" olmalıdır. Eğer elektronik ortamda proje önerisi sunan kullanıcı ön kayıt işlemi yaptıysa yetkilendirmesi zaten yapılmış demektir. Eğer daha önce elektronik proje önerisi sunmadıysanız yetkilendirme başvurusu için sisteme giriş yapıldıktan sonra üst menüden "Yetkilendirme Talebi" menüsüne tıklayarak gerekli adımlar izlendiğinde oluşacak yetkilendirme formunu ekinde kuruluş yetkilisine ait ıslak imzalı ve kuruluş kaşeli fotokopisi ile TÜBİTAK TEYDEB yazışma adresine iletilmesi gerekmektedir.

PDF Oluşturma / Küçültme

  • Bilgisayarımda yer alan Word, Excel vb. dokümanları PDF formatına nasıl dönüştürebilirim?
    • Bu işlem için çeşitli ücretli ve ücretsiz yazılım mevcuttur. Bunlardan önerebileceğimiz ücretsiz PDFCreator yazılımı için bkz. Gerekli Yazılımlar
  • Bilgisayarımda yer alan Word, Excel ya da zaten PDF formatında olan dokümanlarımın boyutu çok büyük ve sistem yüklememe müsaade etmiyor. Ne yapmalıyım?
    • Dokümanlar PDF formatına dönüştürülürken dönüştüren yazılımın ayarlarını düzenleyerek resim vb. yüksek çözünürlükte olabilecek verilerin sıkıştırılması mümkün. Mevcut PDF dosyalarını da yine aynı şekilde küçültebilirsiniz. Bu işlemler için yukarıda önerdiğimiz PDFCreator yazılıma ve yazılımın nasıl kullanılacağına ilişkin dokümana Gerekli Yazılımlar altından erişebilirsiniz.

Firma, Proje Yürütücüsü veya Kuruluş Yetkilisi Bilgileri Değişikliği

  • Sisteme kayıtlı bir firmayız. Ancak firma ticaret sicil numarası, vergi numarası ve kayıtlı e-posta adresi gibi bilgilerimizi değiştirmek istiyoruz. Ne yapmalıyız?
    • Ticaret sicil numarası/vergi numarası ve kayıtlı e-posta adresi gibi bilgilerinizi değiştirmek istiyorsanız TÜBİTAK Başkanlığı'na ıslak imzalı ve durumu anlatan bir yazı göndermeniz gerekmektedir. Ancak yazı geldikten sonra işleminiz yapılacaktır.
  • 1 Temmuz 2020 tarihinden önce proje başvurusu yapmak için proje bazlı ön kayıt yaptırdık. 1 Temmuz 2020 tarihinden sonra kuruluş bazlı ön kayıt yaptırmadık.  Başvuru aşamasındaki proje önerimizin veya başvurusu kabul edilmiş olan projemizin mevcut kuruluş yetkilisi bilgilerini değiştirmek istiyoruz. Ne yapmalıyız?
    • Kuruluş yetkilisini ya da bilgilerinden bazılarını değiştirmek isteğiniz durumda kuruluş kaşeli ve kuruluş yetkilisince/yetkililerince imzalanmış bir dilekçe, dilekçenin ekinde imza sirküllerinin fotokopisi (fotokopi üzerinde firma kaşesi ve kuruluş yetkisinin/yetkililerinin ıslak imzası olmalıdır) Başkanlığımıza gönderilmelidir. Eğer kuruluş yetkilisi değişmişse yeni yetkiliye ait T.C. kimlik no (ya da pasaport no), ad, soyad, telefon, faks, e-posta, ünvan, görev bilgileiri dilekçede eksiksiz bir şekilde belirtilmelidir.

  • 1 Temmuz 2020 tarihinden sonra kuruluş bazlı ön kayıt yaptırdık.  Bu aşamada PRODİS?e girdiğimiz kuruluş yetkilisi/yetkililerini değiştirmek istiyoruz. Ne yapmalıyız?

    • Kuruluş Yetkilisi/Yetkililerini değiştirmek isteğiniz durumda kuruluş kaşeli ve kuruluş yetkilisince/yetkililerince imzalanmış konuyu açıklayan bir dilekçe, dilekçenin ekinde kuruluşa ait  güncel imza sirkülerinin ASLINI veya NOTERDEN yeni onaylanmış ASIL SURETİNİ Başkanlığımıza göndermeniz gerekmektedir. Eğer kuruluş Yetkilisi/Yetkilileri değişmişse TÜBİTAK'a bildirilecek kişi/kişiler için mutlaka PRODİS kullanıcı hesabı oluşturulması gerekmektedir. Kuruluş yetkilisi/yetkilileri olarak bildireceğiniz kişi/kişilerin mutlaka kuruluşu herhangi bir miktar kısıtı olmaksızın en geniş şekilde temsil ve ilzama yetkili kişi/kişiler olması gerekmektedir.

  • 1 Temmuz 2020 tarihinden sonra kuruluş bazlı ön kayıt yaptırdık.  Mevcut Kuruluş Yetkilisi/Yetkililerinin yetki süresi pek yakında dolmaktadır şeklinde uyarı almaktayız. Ne yapmalıyız?

    • Eğer Kuruluş Yetkilisi/Yetkililerinin yetki süresi dolmak üzere ise kuruluşa ait güncel imza sirkülerinin ASLININ veya NOTERDEN yeni onaylanmış ASIL SURETİNİN, konuyu açıklayan kuruluş kaşeli ve kuruluş yetkilisince/yetkililerince imzalanmış bir dilekçeyle birlikte Başkanlığımıza gönderilmesi gerekmektedir. Belgeleriniz geldikten sonra işleminiz yapılacaktır.


Kuruluş Değiştirme, Firma Kullanıcısı Rolü Ekleme

  • Sisteme kayıtlı bir firma kullanıcısıyım. Ancak farklı bir kuruluşta çalışmaya başladım. sistemdeki kuruluş bilgimi nasıl değiştirebilirim ?
    • Üst menüde yer alan "Kullanıcı İşlemleri" bağlantısına tıklayınız. Açılan sayfada sağ altta yer alan "Kuruluşumu Değiştir" butonu ile yeni kuruluşunuz belirleyiniz. Bu işlem ardından eski kuruluşunuza ait tüm yetkileriniz kaldırılacaktır.
  • Sisteminizde "Hakem/İzleyici/1505 Yürütücü" olarak kayıtlıyım. Ancak çalışmakta (sahibi) olduğum kuruluş için başvuru yapmak istiyorum. Kuruluşum adına nasıl kaydolabilirim?
    • Üst menüde yer alan "Kullanıcı İşlemleri" bağlantısına tıklayınız. Açılan sayfada sağ altta yer alan "Firma Kullanıcısı Rolü Ekle" butonu ile kuruluşunuz belirleyiniz.

Ar-Ge Yardımı İstek Formu Revizyonları

  • Projesi devam eden bir firmayız. TÜBİTAK proje sorumlumuz/TÜBİTAK mali sorumlumuz bizden gider formlarında revizyon talebinde bulunmuş ancak şu anda formlarda bir değişiklik yapamıyoruz. Ne yapmalıyız ?
    • TÜBİTAK tarafından AGY500 ve ekinde istenen revizyonlar öncelikle Yeminli Mali Müşavir (YMM) ekranlarında açılır, mali raporun herhangi bir alanında gerekli değişiklikler için YMM firmadan revizyon istemelidir.
  • Projesi devam eden bir firmayız. YMM'miz bizden mali raporda revizyon talebinde bulunmuş ancak şu anda formlarda bir değişiklik yapamıyoruz. Ne yapmalıyız ?
    • Firma, ancak YMM'nin firmadan revizyon isteme formunda "Mali Rapor Dökümanında Revizyon İste" alanı işaretlenmiş olması durumunda mali raporda değişiklik yapabilir. Bu nedenle YMM"nize ilgili formu kontrol etmesini bildiriniz.
  • YMM'miz bizden mali sorumlumuzu ve/veya kuruluş yetkilimizi değiştirmemizi istedi, revizyon talebinde bulunmuş ancak şu anda formlarda bir değişiklik yapamıyoruz. Ne yapmalıyız ?
    • Firma, ancak YMM'nin firmadan revizyon isteme formunda mali sorumlu/kuruluş yetkilisi ile ilgili alanı  işaretlenmiş olması durumunda mali sorumlu/kuruluş yetkilisi bilgilerinde değişiklik yapabilir.

Ortaklı Projelerde Ar-Ge Yardımı İstek Formu Gönderimi

  • Ortaklı proje başvurusunda bulunduk ve Ar-Ge Yardımı İstek Formlarımızı göndermek istiyoruz. Yürütücü kuruluş dışında kalan ortak/ortaklar için Ar-Ge Yardımı İstek Formu gönderimi nasıl yapılacaktır ?
    • Ortaklı projelerin Ar-Ge Yardımı İstek Formları her ortak firma için projeye erişim yetkisi verilmiş kullanıcılar tarafından gönderilecektir. Bu kullanıcılar sisteme giriş yaptıktan sonra üst menüden "Yetkilendirme Talebi" menüsüne tıklayarak gerekli adımlar izlendiğinde oluşacak yetkilendirme formunu ekinde kuruluş yetkilisine ait ıslak imzalı ve kuruluş kaşeli fotokopisi ile TÜBİTAK TEYDEB yazışma adresine iletilmesi gerekmektedir.

Personel Maliyet Erişim Yetkisi ve Firma Yetki Yöneticisi Rolü Almak

  • Firmamızda personel maliyetlerini sadece insan kaynakları, muhasebe vb.. birimler görmeye yetkilidir. Bu nedenle projedeki personel maliyetleri girişini proje yürütücüsünden farklı bir kişiye yaptırmak istiyoruz. Bunu nasıl sağlayabiliriz ?
    • Firmanızdan bir kişiye Firma Yetki Yöneticisi rolü alarak, tarafınızdan oluşturulan projelerde proje maliyet erişim yetkisini sisteme firmanız adına kaydolmuş kişilerden istediğinize verebilirsiniz. Bu rol aracılığı ile ayrıca projenizin teknik bilgilerinin girişini de proje yürütücünüzden farklı bir çalışanınızın girmesini sağlayabilirsiniz. Firma Yetki Yöneticisi tüm yetkilendirme işlemlerini e-imza ile yapabilmektedir. Bu nedenle bu rol için başvurulan kişinin e-imza sertifikasının olması gerekmektedir. Firma Yetki Yöneticisi yetkilendirmesi için bu formu doldurarak Başkanlığımıza gönderiniz :  Firma Yetki Yöneticisi Yetkilendirme Formu 

İşbirliği Oluşturmaya Yönelik Bilgi Paylaşımı

  • TÜBİTAK Açık Bilim Politikası doğrultusunda, TÜBİTAK tarafından desteklenen projelerin bilgilerine özellikle yeni işbirlikleri oluşturulması hedefiyle "Açık Erişim" sağlanması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda kuruluşunuzun desteklenen projelerine ait seçtiğiniz bazı veri alanları Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) üzerinden sorgulanarak görüntülemeye açık hale getirilecektir. Ancak öncesinde, PRODİS üzerinde her bir proje özelinde firmanız tarafından söz konusu bilgilere erişim izni verilmesi istenecektir. Bilgilere firmanız adına erişim izni verecek kişi yetki vermeniz halinde Firma Yetki Yöneticisi olacaktır
  • Firma yetki yöneticisi tanımlamak için linkte yer alan Firma Yetki Yöneticisi Yetkilendirme Formu'ndaki ilgili bölümü işaretlemeniz ve Formda açıklanan usule uygun biçimde Formu imzalayarak TEYDEB Başkanlığımıza göndermeniz gerekmektedir. Bu durumda, proje bilgilerini paylaşma yetkisi Firma Yetki Yöneticinize verilecektir. Firma Yetki Yöneticisi bu yetkisini ancak e-imza ile kullanabilecektir. Bu nedenle bu rol için başvurulan kişinin geçerli e-imza sertifikasının olması gerekmektedir.
  • arbis.tubitak.gov.tr adresinden erişilen Araştırmacı Bilgi Sistemine (ARBİS) giriş yapılmasının ardından "Araştırmacı/Proje Sorgulama" bölümünde yer alan TEYDEB Proje Sorgulama sayfasından paylaşım izni verilen projeler sorgulanabilmektedir.

KEP adresi nedir?

Kayıtlı elektronik posta (KEP), yasal olarak geçerli ve teknik olarak güvenli elektronik posta olarak tanımlanmaktadır. KEP, bilinen elektronik postaya ilave olarak elektronik postanın;
i. Göndericisi görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği,
ii. Alıcıya ulaşıp ulaşmadığını ve ne zaman ulaştığı,
iii. Alıcısı tarafından okunup okunmadığı ve
iv. İhtiyaç duyulması halinde elektronik postaya yeniden erişilebilmesi
ile ilgili delil hizmetlerini sunan bir sistemdir.

Neden KEP adresi almalıyım?

KEP sistemiyle resmi, özel ve ticari her türlü belge veya yazı, kurumlar ve şahıslar arasında elektronik posta ile gönderilip alınabilmektedir. Başka bir deyişle yasal geçerli olarak elektronik yazışma ve bildirim (beyanname, bildirge, başvuru, bildirim, ihtar, ihbar, vb.) yapılabilmektedir. Kurum içi ve kurumlar arası yazışmalar, kamu kurumları ile özel sektör kuruluşları, vatandaşlar (gerçek ve tüzel kişiler) arasındaki her türlü yasal bildirim yapılması, belge gönderilmesi, elektronik fatura gönderilmesi, banka yatırım/kredi/kredi kartı hesap ekstreleri, online alışveriş siparişleri ve diğer her nevi sipariş gönderilmesi/alınması, dilekçe, başvurular, sözleşmeler, ihale teklifleri gibi sayısız alanda kullanılabilmektedir. Kâğıt, arşiv, postalama ve işlem maliyetlerinin düşürülmesi ve zaman kayıplarının azaltılmasıyla bürokrasinin daha etkin işlemesine, resmi ve ticari işlemlerin hızlı yapılmasına, ticari faaliyetlerin verimli yürütülmesine ve çevrenin korunmasına yüksek oranda katkı sağlamaktadır.
20 Nisan 2020 tarihinde TÜBİTAK web sayfasında yapılan duyuru ile (https://www.tubitak.gov.tr/tr/duyuru/evrak-gonderiminde-kep-kullanimina-geciliyor ) TEYDEB Destek Programları kapsamında KEP kullanımı zorunlu tutulmuştur. İçinde bulunduğumuz sosyal izolasyon sürecinde posta/kargo ile evrak alıp gönderme işlemleri çeşitli sorunlara yol açmaktadır. Bu yönteme göre daha güvenli ve hızlı çözüm olarak Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi uygulaması tercih edilecektir.

KEP adresini nerelerden alabilirim?

Kayıtlı Elektronik Posta(KEP) hesabı, Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarından (KEPHS) temin edilebilir. 

KEP kullanmak için e-imza(elektronik imza) almam gerekiyor mu?

Evet; kayıtlı elektronik posta sisteminde gönderim yapabilmek için elektronik imza sahibi olunması gerekmektedir. Elektronik imza almak için  Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılara başvurabilirsiniz.

Halihazırda kullandığım herhangi bir e-posta adresimi (gmail, yahoo mail, hotmail mynet mail, kurum maili vb.) KEP haberleşmesinde kullanabilir miyim?

Hayır. KEP sisteminden yararlanabilmek için KEPHS?lerin herhangi birinden bir KEP hesabı alınması gerekmektedir. KEP sistemi kendi içerisinde kapalı bir sistemdir. Sadece KEP hesap kullanıcılarına ileti gönderebilirsiniz ya da bu kullanıcılardan ileti alabilirsiniz. KEP sisteminden diğer standart elektronik posta sistemlerine ileti gönderimi söz konusu olmadığı gibi diğer sistemlerden KEP sistemine de ileti gönderimi mümkün değildir.

PRODİS üzerinden KEP adresini nasıl girebilirim?

1. Adım: Firma Kullanıcısı Ana Sayfasında Kullanıcı İşlemlerine tıklanır: 


2. Adım: Firma kullanıcısı bu sayfada güncelleme yapabilmektedir. KEP Adresi bilgisini girmek için Güncelle butonuna basılır:


3. Adım: Güncelle butonuna basıldığında firma KEP Adresi bilgisini girebilmekte veya düzenleyebilmektedir: